esther-alex.reismee.nl

Van Thailand naar Laos

Hoi hoi,

We zijn aangekomen in het mooie, layback Laos. Vientiane is de hoofdstad met 225.000 inwoners maar is voor het gevoel gewoon een provinciestadje.

De reis ging voorspoedig met de nachttrein (de NS is zo slecht nog niet, met ruim een uur vertraging vertrokken vanuit Bangkok). Bij de grens met Laos moesten we een visum aanschaffen voor $ 35. We werden even beticht van het betalen met valse dollars...maar toen we volhielden dat ze echt waren en we heel onschuldig keken

Innocent
mochten we doorlopen...

In Vientiane het Avalon hotel geboekt, eindelijk een eigen badkamer, wat een luxe!

Vientiane is een mengelmoes van overblijfselen uit de Franse kolonie (WIJNBARS

Wink
), Chinese invloeden en Russisch communistische bouwstijlen. Het land is Boeddhistisch dus je vind er ook veel tempels.

De belangrijkste daarvan is de Wat That Luang, een stupa met daarin overblijfselen van het borstbeen van Boeddha, uit de 3e eeuw voor Christus.

Vergeleken met Bangkok is Laos tot nu toe niet zo hygienisch...in de goten ligt een combinatie van afval, regenwater en ondefinieerbare groene drek...je kunt je er vast iets bij voorstellen.

We eten vanaf nu dus maar in restaurantjes in plaats van eetstalletjes op straat.

De mensen zijn erg vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Echt een mooi land om de komende weken verder in rond te trekken!

Morgen reizen we waarschijnlijk verder naar Luang Prabang, verder naar het Noorden.

PS foto's komen nog, we hebben last van traaaaaaaaggggggg internet...

Liefs van ons.

Frank

Traag internet, zoals in Oud Gastel bedoel je ;-p Veel plezier in Laos!

JK

Jaloers !!!!
Super leuk om zo met jullie mee te lezen!
Have fun!

Natasja

Leuk om jullie verhalen te volgen vanuit Gastel. Tja we zijn toch erg verwend in NL als ik zo over die hygiene lees. Van Sri Lanka weet ik nog dat de verschillen tussen rijk en arm ook zo zicht baar waren zal in Laos niet anders zijn.

Joost, Merel en Mees

Leuk om met jullie mee te lezen, wat een avontuur!
Wij zijn jaloers en zitten een weekendje in Duitsland, ha, ha!
Geniet van deze mooie reis en elkaar.

Martine

Haha, verdachte dollars. Ze horen het graag op de Rabobank denk ik :-)! Veel plezier daar nog!