esther-alex.reismee.nl

Van Luang Prabang naar Pakse

Sawaidee (hallo),

Luang Prabang was erg mooi en gezellig, we zijn er uiteindelijk vier nachten gebleven. We hadden een super leuk hotel met super gastvrije mensen. De laatste ochtend is de eigenaresse om 05.30 uur uit bed gekomen om voor ons een wederom kosteloos ontbijt te maken, we moesten namelijk om 06.00 uur weg.

We zijn weer lekker luxe gevlogen, het alternatief naar Pakse was namelijk 20,5 uur in de bus zitten of een boottocht van ruim twee dagen...

Yell
. Enkel de hoofdwegen zijn hier verhard, de rest is aangereden zand met erg veel kuilen!

In Pakse zelf is niet zoveel te doen, het is voornamelijk een uitvalsbasis voor excursies (zie onze foto's).

Morgen vertrekken we naar Don Khong, 1 van de " 4000" eilanden in de Mekong Delta, nabij de grens met Cambodja. Dus we zakken nog verder naar het Zuiden.

Hier in het Zuiden is alles nog veel relaxter maar ook erg onderontwikkeld. Auto's rijden hier pas 10 jaar rond, een rijbewijs halen is niet nodig en verkeersregels?

Surprised

Het wordt hier trouwens wel gestimuleerd om een auto aan te schaffen, mensen verkopen vaak hun land om een pick-up te kunnen kopen. In advertenties wordt de auto als statussymbool aangeprezen, je krijgt zelfs meer vrienden als je een auto hebt!

Laughing
Daarnaast krijg je pas een kenteken als heel de auto is afbetaald...je weet dus hier precies wie er "op de pof" rondrijdt...en dat zijn er een heleboel!

Tot binnenkort weer,

Liefs van ons.

Martine

Hopelijk hebben de piloten wel een "rijbewijs" nodig :-)?!

Frank

Spreek je het uit als Pakse? of Pak ze (Puk)! ;-P

Jeroen

Zonder kenteken scheelt wel bekeuringen :P

Natasja

Dus wijze lessen uit het oosten. Minder bezit is gelijk aan meer gastvrijheid. Auto is ook daar een heilige koe. Ben voor het invoeren van de regel "niet afbetaald gin kenteken plaat".????