esther-alex.reismee.nl

4000 eilanden

Ola!

Helemaal in het Zuiden van Laos, tegen de grens met Cambodja, liggen de "4000" eilanden in de delta van de Mekong rivier. Het zijn er bij lange na geen 4000, maar dat klinkt leuk voor de toeristen...

Cool

Slechts 3 eilanden zijn bewoond, Don Khong, Don Det en Don Khone (om geen spraakverwarringen te krijgen).

Wij hebben drie nachten doorgebracht op Don Khong, het grootste eiland. Zie foto van ons zwembad

Laughing
. Het eiland is 18 x 8 km en we hebben een fietstocht gemaakt langs de zuidrand van het eiland (fiets huren kost 0,50 euro per dag...).

Supervriendelijke eilandbewoners, veel rijstplantages en de wegen zijn vol kuilen en gaten...De wegen worden trouwens niet alleen door auto's gebruikt, maar ook door koeien, kippen, geiten, honden, katten en eenden. Je kunt je voorstellen dat de afstanden niet zozeer groot zijn maar dat de reizen wel extreem lang duren!

We mochten het hotel voor een nachtje delen met de Minister President van Laos en zijn gevolg, hij was er een dag op werkbezoek. Het eiland was in rep en roer, tot op het laatste moment werden een paar wegen verhard en verder was er veel politie op de been.

Een paar dagen relaxen was erg fijn, nu zijn we weer terug in Pakse voor de vervolgreis aan het einde van de middag richting Ubon (Thailand).

Liefs, Esther en Alex

JK

Lekker genieten !!!superleuk om mee te lezen met jullie